Voor de vacature als Purchase and pricing officer zoeken we een kandidaat met veel goesting om er in te vliegen. Jouw takenpakket ziet er zo uit:
Je bent verantwoordelijk voor de aankoop van goederen, producten, grondstoffen en diensten bij leveranciers
Je onderhandelt met leveranciers in overeenstemming met de interne noden, contracten, procedures en planning tegen de beste voorwaarden (prijs, kwaliteit, leveringstermijnen,...)
Je bepaalt de optimale voorraadhoogte en het tijdstip van herbevoorrading
Je maakt bestellingen op, volgt deze op en bewaakt de levertijden
Je bezoekt leveranciers en volgt de kwaliteit van de grondstoffen op
Je zorgt voor de correctheid van zowel aankoop- als verkoopprijzen
Je bewaakt de marges
Je bent verantwoordelijk voor het artikelaanmaak en artikelbeheer
Je bouwt mee aan een optimale productcatalogus en een onderbouwd prijsbeleid
Je bouwt mee aan dashboards en rapportages
Je ziet business opportuniteiten en bespreekt deze met je rechtstreekse leidinggevende (de productiemanager)
Bedrijfsinformatie
onze klant is sinds midden jaren 80 gekend voor het kleuren en mengen van granulaten voor kunststof wand- en vloersystemen. Het bedrijf is de uitvinder van hoogwaardige, gekleurde kwarts voor gebruik in vloeren, wanden en decoratie. De firma heeft ervoor gekozen om zich uitsluitend toe te leggen op de productie en ontwikkeling van materialen voor kunststofvloeren en -wanden en zelf geen plaatsingen te doen. Op die manier kunnen ze als producent zich ertoe verbinden om alleen te werken met materialen van de hoogste kwaliteit en de productieprocessen te laten beantwoorden aan de hoogste norm wat betreft kwaliteit, veiligheid en milieuvriendelijkheid.
Jouw profiel
Voor de job als Purchase and pricing officer verwachten we een gemotiveerde kandidaat die voldoet aan de volgende kwalificaties:
Je hebt een bachelordiploma in een relevante richting (bedrijfsmanagement, handelswetenschappen, TEW, supply chain management, chemie, industriële wetenschappen, bouw,...) of bent gelijkwaardig door ervaring
Je hebt een ware passie voor cijferanalyses
Je hebt ervaring als aankoper en met onderhandelingen
Je hebt interesse in technische en chemische producten
Je houdt ervan om contacten te leggen met leveranciers
Daarnaast ben je een goede onderhandelaar
Je bent een echte initiatiefnemer en je houdt ervan om zelfstandig te werken
Je hebt een hands-on mentaliteit en durft de handen vuil te maken
Je bent een goede organisator en weet al je data goed te beheren, zowel in ons ERP systeem als in Excel. Een goede kennis Excel is dan ook een must
Je spreekt en schrijft vlot Nederlands & Engels, Franse een grondige basis
Heb je daarnaast ervaring met ERP systemen zoals Navision? Dan heb je een stapje voor bij je sollicitatie!
De aankoopstrategie van een onderneming uitwerken of verder uitbouwen
Gegevens actualiseren (markttendensen, nieuwe producten, referenties van de leveranciers, ...)
Aanbestedingen of lastenboeken voor leveranciers of dienstverleners opstellen
Opvolggegevens van aankopen registreren en het jaarverslag opstellen
De leveranciers en producten evalueren (audits, tevredenheidsenquêtes, staalname, ...) en verbeteringen voorstellen
Inschrijvingen op de aanbestedingen analyseren en evalueren of de leveranciers aan de vraag kunnen voldoen
Geschillendossiers behandelen (oplossing van geschillen, behandeling van klachten, ...)
De activiteiten van een team coördineren
Prijzen en leveringstermijnen van producten onderhandelen met de leveranciers
De bevoorradingsbehoeften van de onderneming identificeren en de markt van de leveranciers en producten prospecteren of analyseren
De uitvoering van de aankoopcontracten tot aan de betaling opvolgen (hoeveelheid, kwaliteit, leveringstermijnen, ...)
Aanbod
What's in it for you, voor deze toffe job: Je komt terecht in een familiaal en hecht team waarin er goed wordt samengewerkt en waarin ze voor elkaar opkomen. Ze investeren met plezier in jouw kennis door middel van een uitgebreide interne opleiding en ook het volgen van interessante externe opleidingen moedigen ze aan. Ze vinden het belangrijk dat jij op een aangename en duurzame manier je werk kan doen. En het spreekt voor zich dat je kan rekenen op een correct salarispakket. Dus, wat mag je verwachten?
Brutoloon afhankelijk van ervaring tussen € 3600 en € 4500
Maaltijdcheques na 1 jaar in dienst
Woon-werkvergoeding of bedrijfswagen afhankelijk van ervaring en loonwens
Groepsverzekering
Hospitalisatieverzekering bij DKV
13de maand
Netto vergoeding tussen € 100 en € 150 afhankelijk van ervaring
GSM & laptop
Benefits at work
cafétariaplan
20 vakantiedagen vrij op te nemen in samenspraak met het team
Glijdende uren: starten tussen 7u30 en 9u afhankelijk daarvan kan je stoppen vanaf 15u. Je zorgt er zelf voor dat je 38u per week presteert met een max van 9,5u per dag
Mogelijkheid tot thuiswerk: full time max 2 dagen per week thuiswerken
Opleidingstraject en mogelijkheid tot betaalde opleidingen waar nodig
Doorgroeimogelijkheden: je gaat kunnen doorgroeien naar een aansturende functie
Gratis parking voor de deur
Bereikbaar met het openbaar vervoer
Job optie vast
Meermaald per jaar, worden er fijne bedrijfsactiviteiten georganiseerd, ze hebben een feestcomite, nieuwjaarsreceptie, familiedag, BBQ in de zomer, Kerstfeest,...
Mogelijkheid om een douche te nemen als je met de fiets naar het werk komt